10. Przyjaźń

Oprócz miłości, najlepsze, co może przydarzyć się nam w życiu. Prawdziwa przyjaźń. Często jej nie doceniamy lub cieszymy się połowicznie. Zaczynamy dostrzegać ją w trudnych momentach, cenić bardziej niż duże grono znajomych od chodzenia na imprezy.

Niedawno uświadomiłam sobie, że prawdziwa przyjaźń jest wtedy, kiedy można się z kimś widzieć co kilka tygodni i zawsze mieć o czym rozmawiać lub nie mieć kontaktu przez dłuższy czas, a podczas spotkania – mieć nieskończoną ilość tematów do rozmów. W moim życiu doświadczam tych dwóch przypadków już od dłuższego czasu.

Mówiąc o dwóch ważnych zagadnieniach – miłości i przyjaźni – warto wspomnieć, że czasem idą w parze i w moim przypadku tak się właśnie zdarzyło. Przygoda z moim chłopakiem zaczęła się dość dawno, bo znamy się już ponad 6 lat. Na początku była przyjaźń. Długa, prawdziwa, mogliśmy na siebie liczyć w każdej chwili. Później przyszła miłość. Teraz nasz związek opiera się na tych dwóch ważnych dla nas zagadnieniach i powiem szczerze, że nie mogłam sobie wymarzyć bycia w lepszej sytuacji. Mój partner jest jednocześnie miłością i najlepszym przyjacielem, doceniam to bardzo i staram się mu to uświadamiać jak najczęściej tylko mogę.

Sytuacja, w której nie widzimy kogoś przez dłuższy czas, a podczas spotkania, nie możemy przestać rozmawiać, jest mi również bliska. Dość niedawno, bo w ostatniej klasie liceum, zaprzyjaźniłam się z dwiema dziewczynami, które nawet nie były z miejscowości, gdzie znajdowała się nasza szkoła. Mieszkały tu, a w weekendy często jeździły do rodzinnego miasta. Zbliżyłyśmy się do siebie w klasie maturalnej, jednak studia znów nas rozłączyły. Rozsiałyśmy się po całej Polsce z obietnicą częstych spotkań w mieszkaniu którejś z nas.

Studia się zaczęły, ogrom obowiązków nas przytłoczył i z wielu planowanych spotkań, do skutku doszło kilka. Na każdym z nich nie brakowało nam tematów do rozmów, nie było niezręcznej ciszy, a radość jaka nam towarzyszyła, zdawała się nie słabnąć przez cały czas spotkania. Cieszę się, że mam takich przyjaciół i naprawdę warto doceniać takie osoby. Każdy z nas może mieć kogoś takiego, lecz trzeba na chwilę przystopować i zastanowić się nad tym, czy ktoś taki w naszym życiu jest. Ktoś, z kim można konie kraść i gadać całe dnie i noce. O wszystkim i o niczym. Do grona takich osób zaliczam też dwie ważne dla mnie osoby, również z liceum, z którymi zawsze znajdę temat do rozmów i mogę na nie liczyć, kiedy chcę iść na koncert, spróbować jedzenia w nowym miejscu, czy po prostu wyjść na rower.

Zaczęłam doceniać takie relacje po spotkaniu kilka dni temu z przyjacielem. Nie mieliśmy prawie kontaktu przez rok. Kilka rozmów, smsów. Prawie nic. Niespodziewanie się spotkaliśmy. Dziwna pora, dziwne okoliczności. Nie mogliśmy się nagadać. Tak naprawdę ta przyjaźń zaczęła się przypadkiem, tak jak i przypadkiem te kilka dni temu się spotkaliśmy.

Po tej rozmowie uświadomiłam sobie, że nie ma nic cenniejszego od miłości i szczerej przyjaźni, która nie słabnie, mimo braku kontaktu czy spotkań. Trwa, jest i zawsze będzie. Warto pomyśleć czy jest w naszym życiu taka osoba i doceniać to, jeśli jest. Niedawno uświadomiłam sobie, że mam kilka takich osób i za nic w świecie nie chciałabym ich stracić. Są one naprawdę wyjątkowymi i ważnymi dla mnie osobami. Zawsze możemy na siebie liczyć.

Skomentuj

