17. Tak blisko, a tak daleko

17_tak_blisko_a_tak_daleko

Nawiązując do tytułu posta, chciałam powiedzieć o tych ludziach, którzy nas otaczają niemal codziennie – na uczelni, w pracy czy w innym miejscu – znamy te osoby, ale nie jesteśmy świadomi, jak mogą być oni do nas podobni.

Często nawet nie zastanawiamy się nad tym, czy kolega lub koleżanka ze studiów, z którą sporadycznie rozmawiamy, może być bratnią duszą lub wręcz przeciwnie. Czy można z tą osobą konie kraść, czy zanudzić się podczas pięciominutowej rozmowy. Osobiście, od jakiegoś czasu, często zastanawiam się nad psychiką ludzką, podobieństwem ludzi do siebie i tego, dlaczego niektórzy potrafią prowadzić rozmowę z każdym, a inni mają problem nawet w przypadku konwersacji z kimś bliskim.

Niedawno byłam na plenerze i w tym czasie zbliżyłam się z koleżanką ze studiów. Nazwałabym nas teraz przyjaciółkami, a przez ubiegły rok studiów byłyśmy tylko znajomymi z uczelni. Ta sprawa jest bardzo dziwna, ale też potwierdza to, o czym wspomniałam wcześniej – nie zdajemy sobie sprawy, że osoby otaczające nas na codzień mogą być tak naprawdę przyjaciółmi na całe życie. Tak jest teraz w moim przypadku. Może jest za wcześnie na takie sądy, że będzie to długotrwała przyjaźń, natomiast widzę, że jest to osoba, z którą rozmawiam swobodnie na każdy temat.

Przykro robi mi się na myśl, że minął rok studiów, a dopiero po takim czasie, podczas dwutygodniowego wyjazdu, odkryłam wspólny język z tą osobą. Jakie to dziwne, że czasem długi okresu czasu nie sprzyja zbliżeniu się do kogoś, a kilka dni lub nawet jedna sytuacja potrafi zmienić wszystko. Na lepsze lub gorsze. W moim przypadku na to pierwsze.

Cieszę się jednak z takich chwil, bo dodają tylko kolorytu naszemu życiu. Sprawiają, że jeszcze chętniej poznajemy nowe osoby lub odkrywamy potencjał na bliższą znajomość w osobach, które znamy już od jakiegoś czasu.

Może zabrzmi to dość śmiesznie, ale polecam taką praktykę – próbę poznania osób, które już znamy. Pisząc ‚poznanie’ mam na myśli odkrycie tej osoby tak naprawdę, jej wnętrza, charakteru, zainteresowań czy gustów.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s