19. Organizacja

19_organizacja

Podstawą efektywnej pracy czy jakiegokolwiek działania jest organizacja.

Organizacja, czyli umiejętność zorganizowania, poukładania czy zaplanowania czegoś w pewien sposób, aby wykonać to w wszystko w danym czasie z pożądanymi efektami. Taka jest moja definicja i tego się trzymajmy w tym poście.

Zatem, czym ta dobra organizacja jest?

Jest umiejętnością stworzenia takiego planu, który na pewno jesteśmy w stanie wykonać, a nie patrzeć a niego i myśleć, że jest ogrom do zrobienia, a tak mało czasu. Umiejętne zaplanowanie wszystkich czynności danego dnia wymaga też pewnego wyczucia czasu, uwzględnienia nagłych sytuacji czy ustalenia priorytetów.

Od razu powiem, że nie jestem ekspertem w tej sprawie, ale jednak jakoś sobie radzę z tym całym planowaniem.

Dla niewtajemniczonych, na początek chciałabym polecić książkę jednej z moich ulubionych blogerek – Joanny Glogazy ze Styledigger. Autorka opisuje tam, między innymi, sposoby na dobre zorganizowanie się.

W moim poście poznacie moje metody, które może już znacie lub nie, a którymi chciałabym się z Wami podzielić, bo może akurat Wam pomogą.

1. Podstawą dobrej organizacji jest wyznaczenie sobie zadań, które danego dnia musimy zrobić. Pamiętajmy jednak, że na poszczególne czynności potrzebny jest określony czas, więc nie możemy nagle wykonać miliona zadań, bo jest to po prostu niemożliwe.

2. Listy, planery. Są to jedne z najważniejszych rzeczy przy planowaniu. Wato sobie wypisać, co potrzebujemy zrobić/kupić/wysłać, aby nie zapomnieć danej rzeczy, a tym samym – uniknąć później wyrzutów sumienia. Warto mieć zawsze przy sobie coś do notowania.

3. Wyznaczenie priorytetów. Wynika to z dwóch wyżej wymienionych czynników. Warto przemyśleć wyznaczone zadania i najpierw wykonać najważniejsze lub, jeśli naprawdę nic nie sprzyja postępowania według planu, zróbmy chociaż jedną z tych najistotniejszych rzeczy.

4. Nawyki. Przydatne jest również wyrobienie sobie pewnego rodzaju nawyków. Ktoś może powiedzieć, że jest to pewnego rodzaju wpadanie w rutynę, a ja powiem na to, że taka mała rutyna jest naprawdę bardzo ważną rzeczą przy dobrej organizacji. Na przykład – przygotowywanie sobie ubrań poprzedniego dnia, aby rano mieć chwilę więcej lub wstawanie zawsze o konkretnej porze.

Mam nadzieję, że ten post ułatwi komuś wykonywanie codziennych obowiązków. A czy Wy macie jakieś swoje sposoby na organizację? Może jest coś, co Wam ułatwia pracę lub zabranie się do niej?

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s